7 Nisan 2008 Pazartesi

05 NİSAN


Cuma günü arılara gittim.Pazar gitmiştim. Peteklerini vermiştim. İki arı gördüğünüz şekilde dalakları yapmışlar.3-4 tanede küçük dalaklar vardı peteklerini verdim ve besleme yaptım. 14 Martta 3 e böldüğüm kovanlardan ikisi anayı almış biri almamış. Ananın birini kovanın kendisi almamıştı ona verdim. O anayı kabul etti. Fakat diğer anayı kabul eden arıda geri uşuşlardan dolayı bir avuç arı kalmış. Pazartesi dönecem ne yapabilirim diye düşündüm kapalı yavru vereyim dedim. Gülsuyu verdim birazda araladım baktım kavga yok 1-2 saat sonra yaklaştırdım. Takip ediyorum birkaç ölü arı attılar. Hemen müdahale ettim. Baktım anayı hırpalıyorlar. Hemen onu emniyete alıp larvalı peteği alıp başka kovana verdim. İki çıta arı silktim ve anayı kibrit kutusunda verdim. İnşallah tutar.

Hiç yorum yok: