31 Aralık 2008 Çarşamba

YENİ YIL VE DOĞUM GÜNÜ


30 aralık günü çocukların doğum gününü ve yeni yılı birlikte kutladık. Yeni akrabalarımızla ve çocuklarımızla hoşça bir akşam yaşadık. Bu mutluluğun daim olması dileğiyle. Kusura bakmayın artık öbür çocukları uykuya yatırdık. Şimdi bunlarla uğraşıyoruz. Havalar bayağı bir soğudu ocak ortaları 2009 çalışmaları başlayacak herkese hayırlı mutlu sağlıklı bol ürünlü bol arılı bol oğullu yıllar dileğiyle sağlıcakla kalın gönül dostları.
Bu arkadaşı mı sordunuz pastayı yer gibi yapıyor sadece.

6 Aralık 2008 Cumartesi

İŞTE MUTLU OLMAK


Bilmiyorum fazla yoruma gerek varmı. Ömür boyu mutlu olmaları dileğiyle Darası tüm dostların başına

6 Kasım 2008 Perşembe

AMATÖR ARILAR


Amatör arıcının (Mustafa ÖĞMEN) amatör arıları çamda

YORUMSUZ


İlginç bir isim kısaltması.

31 Ekim 2008 Cuma

30 EKİM



30 Ekim günü çamda arıların bayramını kutlamaya gittim. Buyıl fazlaca ana kaybı yaşadım. Arılar çok iyi bal getiriyorlar fakat benim arılar yayladan gelince bayağı bir düştü. Buyıl bayağı hoş olmayan tecrübeler yaşadım. Çok güzel yavru atan anaları kesiyorlar. Tecrübesi olan ustalardan yorum bekliyorum. Buyıldan seneye yapacaklarımı B planıyla beraber planladım. İnşallah allah gönlümüze göre verir. Tabiiki allah herkesin gönlüne versin.

29 Eylül 2008 Pazartesi

BAYRAM MESAJI

Sevgili dostlar
Bir bayrama daha kavuşmanın sevincini yaşıyoruz. Tüm dostların mübarek Ramazan bayramını kutluyorum. Vede kerkese esenlikler dilerim.

20 Eylül 2008 Cumartesi

YAĞMACILAR


Yayla dönüşü katta olan kovan varroadan dolayı zayıf düştü. İki çıta kadar bir arı kaldı ilaçlamasını yaptık birazda şurup verdik. İşte manzara, kapattım. Fakat kovanı temizlemişler. Akşam az ballı bir petek verdim yine aynı şey olursa kovanın yerini değiştirmekten başka çare yok.
Önce iki kez amitrazlı duman verdim. Sonra on gün araylaiki kez perizin verdim. Bayağı bir varroa döküldü. İnşallah arıları kurtarırız. Tüm dostlara selam vede saygılar...

10 Eylül 2008 Çarşamba

NİHAYET DÖNDÜK



Temmuz sonunda biraz geç kalmakla beraber izmire döndük. Geç kaldık diyorum çünkü yaklaşık bir ay önce dönmeliydik. Hem bakımı için yanında olurduk hemde pamuk ve mısırdan daha çok faydalanma şansımız olurdu. Bir aya yakın Altıntaşa gidemedim. Neticede Varroa bayağı musallat olmuş. Önce duman verdim. Bu arada iki kovan bayağı hırpalanmış hemen perizin uygulaması yaptım. Seansa 15-20 gün devam edicem. Dün akşam ilaçtan sonra şuruplama yaptım. Tabi bunlar hem kulağa küpe olacak ihmal bana göre hemde bağımlı olmak. İnşallah bu bağımlılıktan kurtulucaz. Bu arada tüm dostların ramazan-ı şerifleri hayırlı vede sağlıklı geçer inşallah. Bazı şeyleri bildiğimiz halde ihmal ediyoruz ama bunun ihmale asla gelmiyeceğini öğrendik. İnşallah bize pahalıya malolmaz. Dün Dereköye yer bakmaya gittim. Arılar sonbahar uykusuna yatmışlar. Kovan başına 3 er 4 er eşekarısı düşüyor kapan götürüyor. Birkaç grup arı gördüm hepsi allaha emanet.

gelişmelerle beraber olucaz allaha emanet olun.

4 Eylül 2008 Perşembe

KINALI KUZULARIMIZ


Geçen hafta arılara giderken izmir garajı düğün alayı gibiydi.Herkes davul zurnalarla askerini uğurluyordu. Hiç tanımadığım ama beni duygulandıran görüntülerdi. Dört çocuğumuzu yine toprağa verdiğimiz bu günlerde bunu sizlerle paylaşmak istedim. Yarının askeri bugün muhtemelen abisini askere uğuluyor. Türk bayrağı elinde durmadan dalgalandıran bu çocuk ne kadar masum ve olayın farkında değil değil mi.

2 Ağustos 2008 Cumartesi

VİZE KUYRUKLARI

Araç vizelerini özelleştirdiler ya. Yada sattılar diyelim. Özel sektör işi kolaylaştıracağı yerde vizeden geçmek deveyi hendekten atlatmaktan daha zor diyorlar. Ben rivayetleri duyunca tırstım açıkçası. Hiçbir eksiğim olmamasına rağmen devlete sığındım. Vede arıların yanına arabamla giderek vizemi hallettim çok şükür. İki yıla kadar kim öle kim kala değil mi. Kazasız belasız diyelim. Dostlara selam olsun. Demekki devlet yıllar yılı vizeyi yanlış mı yapıyordu.
Vizeyle uğraşanlardan yorum bekliyorum.

13 Temmuz 2008 Pazar

BAL ALALIM MI

Bal alalım mı yada nereden nasıl alalım. Bugün gazetelerden okudum. Türkiye bal üretmini yazmışlar geçen yıl kuraklıktan dolayı düşmüş vede yanılmıyorsam 35.000 ton 1500 ton kadarda ithal edilmiş. Türkiye tüketimi ise 50.000 ton ambalajlanıp satılan bal. Yani 15.000 ton civarı fazlamız var. Nereden derseniz bilemem. Açıkçası bu işin uzmanları varken bana ahkam kesmek yakışmaz. Ama diyorum ki balı alırken öncelikle üreticiden alalım. Çiçek balı mutlaka donar. Bana kalırsa donmayan çiçek balı almayın derim. Birde üreticiden derken güvendiğiniz üreticiden demek istiyorum. Yanlış anlaşılmasın burada amacımız insanları karalamak değil tüketiciyi bilinçlendirmektir.

9 Haziran 2008 Pazartesi

ALTINTAŞ LI KOMŞULARIMIZ


Altıntaş lı komşularımız Necatı usta ve Osman hoca yaklaşık beşyüz metre yakınımızdalar. Komşulık ilişkilerimiz iyidir sağolsunlar. Hani bizde arı nerde ordayız misali. Arının kokusunu alalım yeterki. Arkadaşlar balınız bol ve bereketli olsun.

8 Haziran 2008 Pazar

KÜTAHYA DA ARILIĞIMIZ


Altıntaş taki arılığımız. Yer pek birşeye benzemiyor ama yinede arılar boş durmuyor. Gün güne hatta saat saat a uymuyor.

YENİ KOMŞULAR İŞBAŞINDA


Eski arıcı Recep aga ve kahveci süleyman tabiiki yanlarında acemi arıcı ali bizde birşeyler öğrenmeye çalışıyoruz. Sanırım kahveci Süleyman bize yol arkadaşı olacak gibi görünüyor.

25 Mayıs 2008 Pazar

YENİ KOMŞUMUZ


Hacı dedenin oğlu ahmet ve arılığı. Buyıl beraberiz. Geçen yıl bayağı bir arı kaybetmişler.
arıları yaylaya getirmediler. Buyıl inşallah hepimizin yüzü güler. Pazar izmir e döndük bir 15 dakika falan yağmur yağdı. İnşallah devamı gelir diyoruz. Çadırı kurduk petekleri bağladık ve yola koyulduk.
Halil bey memleketinize geliyoruz hiç ilgilenmiyorsunuz. Hani misafirperverlik nerede kardeşim.

ARICI MUSTAFA


Görüyorsunuzya arılığa hakim bir arkadaş arkadaşımız çok meraklı inşallah onuda aramızda uzun yıllar görücez. Arkadaki arılar mustafa ben ve kahveci süleymana ait. Arıları açtık bir iki saat sonra kontrol ettik yarında biraz petek bağlayıp dönücez. Tabii petekleri geri götürmezsek.

İLK GÜN HEYECANI


Arkadaşımız kahveci süleyman sabah sabah ilk gün heyecanıyla uçuş kontrolu yapıyor. Haydi hayırlısı

KÜTAHYA,NIN YOLLARI TAŞTAN


Yeni grubumuzla düştük yollara hayırlısıyla. Yine yeni umutlarla,arılarımız gelişir umuduyla hani yanında biraz bal alırız diye. Buyıl koloni sayısı geliştirebilirsek yeterli düzeyde. Yeni grubumuz hayırlı olur inşallah en solda hacı dede ve yardımcısı eşi, kırmızılı olan çocukluk arkadaşımız mustafa kahraman onada birileri aşı yapmış. Ama aşı sağlam. Birde hacı dedenin oğlu ahmet arkadaşımız mavili olan. Bakalım buyıl nasıl olucak görücez. İnşallah umutlarımızı yeni yıla sarkıtmayızda biraz mutlu oluruz.

16 Mayıs 2008 Cuma

İŞTE ARICI


Sağ olsun abim herzaman yanımda. Arıya da meraklı. İşim olduğu zaman arılarla ilgileniyor. İnşallah onuda arıcı yapıcam. Zaten ilgi var. Biriki kovan ve oğulla destekleyip olucak inşallah. Buyıl birkaç oğul alıverdi. Güzelde zeytin aşısı yapar. yeni yılda bahar olursa abimi arıcı lığa başlatıcam.
Haydi bakalım Hasan Ağa hayırlısı

EGEDE BAHARIN SONU


Bugün 15 mayıs 2008 heyecanla arılığa gittim. dört gündür gitmemiştim. Baktım arıların hepsi yan gelmiş yatıyorlar. Hayal kırıkşığı içinde geri döndüm. Sanırım yine yollara düşücez. Bir aksilik olmazsa Altıntaş a kadar uzanacağız. Bu arada katar ı biraz uzattık. Allah nazardan saklasın. Oğullarımız 2 çıtadan 6 çıtaya kadar, olur mu bilmiyorum. Yeni bir bahar yaşarsak belki olur.

10 Mayıs 2008 Cumartesi

OĞUL ZAMANI


Bu yıl oğulları aldık ve sezonu kapattık. Gelişmeleri izlemek açısından benim için bir tecrübe olucak. Fakat oğul almak bayağı bir eğlenceli ve zevkli oluyor. Bazen 2-3 oğul biryere konuyor ama olsun yinede zevkli bir uğraş. Ayrıca iki adet te bölme yaptım. Bakalım sonuç nolucak izleyelim görelim.

19 Nisan 2008 Cumartesi

KARABAŞ OTU


Çevremizde bu bitki bolca var ama üzerindeki tuzaklara dikkat. Siyah benekli bir örümcek arıyı yakalamış yiyor. İki tane rastladım. Böcek öldürmeyi sevmem ama arıyı yerken görünce dayanamadım. vede....

POLEN


Bu sabah iki adet polen tuzağı çalıştırdım. Saat 10-16 arası iki kovandan bukadar polen aldım. Sonra tuzağı çektim. Deliklerden geçmek için o kadar uğraşıyorlar ki anlatamam. Birde kovanın birine gelen polenli arılar içeriye girmiyor sanki grev yapıyorlar.

HAYDEN BAKALIM İŞTE EVİNİZ


Her seferinde çıkıp zeytin dallarına konuyorlar.İşe yarar mı bilmem ama bende madem zeytin manzaralı ev istiyorsunuz buyrun dedim. Bu sabah koydum akşam 4-5 civarı gelip etrafında dolaşıp durdular. Pek yiyecek arayanlara benzemiyorlardı. Bakalım bekleyip görücez. Bu yıl arıları tam bölecektim. Bir oğul çıktı. Bende haydi buyıl oğul alayım gelişimi izliyeyim dedim.

13 Nisan 2008 Pazar

İŞTE KÖYÜM


İşte burası benim köyüm. İlk okulu burada okudum. Orta okula liseye burdan gidip geldim.Burada gençlik yıllarım geçti. Menderes te balık tutup şarap içtik çocukluk ve okul arkadaşım nurettin beyle. Çok ama çooook güzel günlerdi. Birdahaki sefere karşı cepheden resimliyecem köyümü.

13 NİSAN 2.OĞUL

Bugün 13 Nisan 2. oğlumuzu aldık.Kabartılmış petek verdim şurup vermedim. 3 çıta dolu. ilk oğulu yumurta atmaya başladığında takviye ile güçlendirmeyi düşünüyorum. Yalnız arı sanki 3 gündür petek örmüyor gibi geldi bana. Yalnız çok güzel bal getiriyor. Daha önce verdiğimiz peteklere yavru atıyordu. Son verdiğimiz peteklere bal koymuşlar. Buyıl iyi gibi görünüyor inşallah finişi iyi yaşarız. polen almayı düşünüyordum aslında ama polen akışı sanki yavaşladı. Onu da biraz erteledim. Şu an birde yağmur yağsa diyorum birde allah diyorum arkadaşlar

video

İLK OĞUL


İşte arı ve arıcılığa sevdalı bir arkadaşımız Mustafa bugün beni ziyarete geldi. Anlaşılan ayağı uğurlu geldi ve ilk oğulumuzu aldık. Oğlu aldık bayağı bir sevindik ama sevincimiz kursağımızda kaldı desek yeridir. Ertesi günü sabahtan bayağı bir hareket vardı. Öğlen bir baktım ki 1 çıta kadar arı ve bir ana kalmış kovanda. Halbuki ballı petek ve kabartılmış peteğin yanında birde şurup vermiştim. Ne diyelim kısmetin böylesi dedik geçtik. Bilmiyorum ama kovana geri girmiş olabilirmi .Benim aklıma başka birşey gelmedi

7 Nisan 2008 Pazartesi

KEMAL HOCA NE YAPIYOR


Bakarmısınız Hocanın haline sizce hoca napıyor.
Fazla merak etmeyin hoca polen yiyor seferden gördü ya. Bana kalırsa hoca polen yiyor amaaa
aslında bize çaktırmadan dua ediyor. Kovalar dolusu poleni topladı.Yağmur da başladı mı yağmaya eh daha ne olsun. Eh be Allahım sen nelere kaadirsin diyor anlaşılan. Benim yorumum bu sizler ne düşünürsünüz bilemem...

EH BE KARDEŞİM BELEŞ DİYE


Cumartesi öğlen sonu hep beraber Kemal hocanın arılara gittik. Hoca polenleri toplarken bizim sefer de işbaşında ne yapıyor dersiniz. Beleş poleni buldu götürüyor.

05 NİSAN


Cuma günü arılara gittim.Pazar gitmiştim. Peteklerini vermiştim. İki arı gördüğünüz şekilde dalakları yapmışlar.3-4 tanede küçük dalaklar vardı peteklerini verdim ve besleme yaptım. 14 Martta 3 e böldüğüm kovanlardan ikisi anayı almış biri almamış. Ananın birini kovanın kendisi almamıştı ona verdim. O anayı kabul etti. Fakat diğer anayı kabul eden arıda geri uşuşlardan dolayı bir avuç arı kalmış. Pazartesi dönecem ne yapabilirim diye düşündüm kapalı yavru vereyim dedim. Gülsuyu verdim birazda araladım baktım kavga yok 1-2 saat sonra yaklaştırdım. Takip ediyorum birkaç ölü arı attılar. Hemen müdahale ettim. Baktım anayı hırpalıyorlar. Hemen onu emniyete alıp larvalı peteği alıp başka kovana verdim. İki çıta arı silktim ve anayı kibrit kutusunda verdim. İnşallah tutar.

25 Mart 2008 Salı

22 MART

14 mart ta arılara şurup verdim. Birde genel kontrol yaptım. Şubat ayında yavru uçuran arımızın anası yoktu vede hiç larva yoktu. Bu arada hırsızların yağmaladığı kovanda anayı kaybetmiş onu birleştirme yaptım. Her iki yüzü günlük larvayla dolu petek alıp anayı kaybeden kovana verdim. Bu arada sefer 20 mart perşembe günü ricamız üzerine sağolsun hem şurup hemde 9 adet kabartılmış petek verdi. Cumartesi 22 martta yine sefer le gittik. Şurup verdik dalaklar yine sallanmış 11 petek verdik. Anasız arıyı kontrol ettik. 7-8 tane meme kapatılmış durumda. Yarın 13. gün gidip operasyon yapıcaz. Niyetim kovan şu an 5 çıta yanılmıyorsam.
Onu 3 e bölücem. Ayrıca ana yetiştirme kutusuna ana ayıracam. İnşallah becerebilirsek 3-5 ana sahibi olucaz kısmet diyorum. Diğer arılar çok iyi bu yıla iyi başladık kovanlarda 3-4 petek komple kapalı yavru. iki arım var 4 er çıta onlarıda takviye ile geliştirmeyi düşünüyorum.
bizi izlemeye devem edin. Diyorum ve yılınız bereketli olsun herkese bol arılı,ballı , oğullu yıllar temennisiyle

22 Şubat 2008 Cuma

22 ŞUBAT











İki gündür bakıyorum iyice polen geliyor. Kaynağı nedir bilemiyorum ama bir sarı birde boz renkte polenler geliyor. Şöyle etrafı bir dolaştım. Resimde görülen çiçeklere biz çiğdem diyoruz. Birde laleler açmaya başlamış. Sanırım şimdilik polen kaynaklarımız bunlar. Sonbahara 20 arıyla girdik şuan onaltı. Eğer yaza böyle çıkarsak iyidir diyorum. Bence tabii(bence derken acemice) Herkese saygılar

Soğukların bize etkisi bir zaiyat oldu sanırım. Ana kaybına engel olma şansımız varmı bilmiyorum.






22 ŞUBAT


22 şubatta orta bir arıyı açtık kemal hocayla geçen yıl Kemal hocanın aldığı Buck fast arılardan ürettiği analardan bana bir adet vermişti. Şu an için bizim arılardan pek farklı görünmüyor bakalım şu an 5 çıta baharda nasıl olacak bakalım. Bana göre şu an çok kötü görünmüyor.
Şu an beslemeye devam. Bir ay sonra daha farklı olacak sanırım. Allah diyorum başkada biriey demiyorm.

22 ŞUBAT


22 Şubat 2 gündür arılardayım. Genel durum iyi fakat 2 zaiyat var biri ana kaybetmiş bir diğeri soğuk ve açlıktan nanay. Ana kaybedeni iki çıta bir arı vardı bugün birleştirdim. 3-4 saat bekledim kavga gürültü yoktu. Fazla petekleri aldım bakalım haftaya kontrol edicez. Evvelsi gün kek vermiştim dün de varroaset verdim duman olarak. Bu gün genel bir kontrol yaptım yavru durumu iyi ilk geldiğim gün yavru uçuruyorlardı.
genel olarak iyi ammaa 2 aydır yine yağmur yok
açıkçası korkmaya başladım arkadaşlar. Geçen yılı tekrar yaşamaktan korkuyorum.

7 Şubat 2008 Perşembe

4 ŞUBAT BAKIMI (SESLİ)

video

4 Şubat 2008 bugün arıları kontrol ettik. Keklerini verdik.Polen gelişi çok ama çok güzeldi. Bizim kazazade kovanı da günlük yumurtayı da gördük mutlu olduk. Biraz dilimizin kaşıntısı da geçti.

İnşallah bundan sonra yavruları üşütmeyizde hastalanmazlar. Bahara iyi çıksınlar diye gözlerinin içine bakıyoruz. Geçen gittiğimde biraz sinirliydiler.Sakinleşmişler keratalar. Birde varroa göremedim ama varroaset i duman olarak verdim.

Bizim buralarda bahar geldi sayılır peteklerde avuç içi kadar kapalı yavrular mevcut. Herkese sonsuz saygılar vede bol yavrulu dönemler.

Filmde polen gelişi açıkça görülüyor.

26 Ocak 2008 Cumartesi

BAHARA BİR ADIM


Kış geldi gidiyor. Bahar hazırlıklarımız sürüyor ve arılarımızı kışlık yerine koyduk.(kazadan sonra)
Arılarımızı çoğaltmak üzere planlarımız.
Halil BİLEN geçen yıl fırçalamıştı bizi kovanlar yerde diye bizde bu kadar kaldırabildik. Halil kardeşim bukadar kaldırabildik malum. Bahara bir adım kaldı. Artık sıçrama yapma zamanı geldi.
Şunun şurasında bir ay kaldı. Yavru atmaya başladı anamız. Yavruları zatürreye yakalatmadan bir ayı atlatırsak kaymaklı kadayıf olacak. Bartınlı Erkan kardeşin köyü sanki cennet parçası hem bizler hemde arılar için. Blog ta öyle görünüyor.İnşallah görmek kısmet olur.
Herkese saygılar

23 Ocak 2008 Çarşamba

SIFAT OKUYANLAR TARAFINDAN KONULA

Pazartesi hevesle arılığa gittim. Birde ne göreyim Kovanın biri yantarafa serpilmiş. Başımdan kaynar su döküldü adeta. Eniyi arım belki içinde 15-20 kilo bal vardı ve 8 çıta arı. O... çocukları
kusura bakmayın böyle teleffuzları gerçekten sevmiyorum ama bal ise ihtiyaç çerçeveleri al arıyı silkele kovanı kapat s.git. Bir petek bal kovan örtüsü içinde üzerinde arılar kovanın içinde bir kısım canlı bir kısım uyuşmuş arı. Hemen toparladım peteği kovana koydum. Uyuşuk arılarıda
peteğin altına doğru süpürdüm. Kapattım gittim. Salı günü arıyı taşımak için kemal hocayla gittik arılığa 2 çıta kadar arı toparlanmış, uyuşuk olanlar canlanmış ve ne görsek beğenirsiniz kraliçemiz salına salına geziyor bu bir mucize dedim ve bir petek daha verdim. İnşallah kurtulur. Çünkü ana zedelenmediyse yeni yumurta atacak bakalım. Arkadaşlara ettiğim iltifatlar istanbula köprü oldu. Resim çekemedim kovan kurtulursa sonra çekicem. Bu arada halil in kulaklarını çınlattım.
Allah ıslah etsin diyorum yesinlerde çıkaramasınlar inşallah.
kusura bakmayın herkese saygılar
sürçulisan ettikse affola

9 Ocak 2008 Çarşamba

KURUDERE DE SONBAHAR

video

İŞTE SON DURUM

Nihayet arıların bakımını yapabildik. Arılar biraz düşmüş ama yinede geçen yıla göre iyi durumdalar. Yeterince balları var ama yavru durumları biraz zayıf. Ama buyıl bir ihmalimiz oldu.Arıların durumu iyi diye (iyi olanları) sonbahar teşvik beslemesi yapmadık. Bu tabiiki bize görsel bir ders oldu. Bu mutlaka uyulması gereken bir kural olarak belleğimize yerleşti.
Arılar 10 çıtada olsa 15 çıtada olsa sonbaharda daraltılıp teşfiklenecek o ka.
8 ocak itibariyle eldeki ve kovandaki petekteki balları görüyorsunuz. Belki bu balları zamanında almamakla hata ettik ne dersiniz dostlar
herkese saygılar

8 Ocak 2008 Salı

YILDIZ KOVAN A TEŞEKKÜRLER


Yıldız kovana daha doğrusu İlhan beye teşekkürler derdimizi öğrendiler ve hemen ilgi gösterdiler 35 adet kovanım var ve yıldız kovana ait bu kovanların 5 adedi yukardaki gibi ahşap takozlu diğer 30 kovanın takozlarını (sunta olanları) da sağolsun bugün ilhan bey göndereceğini söyledi.Satış sonrası hizmet diye ben buna derim. Üstelik bir adet kovan kapağını da rüzgara kaptırdık sağolsunlar onu da gönderecekler. Böyle bir firmaya ne denir ki. Biz hatalarını söyledik onlarda teşekkür ettiler hem takozları değiştiriyorlar hem de yeni kovanlar tahta takozla yapılıyormuş. Kovanlar güzel yıldız kovancılık daha güzel. Herkese tavsiye ederim arkadaşlar
Bol kolonili bol oğullu bol ballı bol kazançlı bir yıl bizi bekliyor.
HAYDEEE İŞBAŞINA ARKADAŞLAR
(Ana arı bağışlarınız kabul edilir) agurlers@hotmail .com

İŞTE BAHAR

Bugün 8 Ocak 2008 hava çok güzel ve arıları kekledik. Doğrusu görmeğe değerdi. Mim kemal
hoca ve sefer hep beraber hallettik. Sağolsunlar güzel bir gündü. Sanki mayıs ayı gibi çalışıyorlardı askerlerim. Yaklaşık 15 kg pudra şekerini verdik. Sonuca 10 gün sonra bakacağız.
yalnız bayağı polen gelişi de vardı arılarda. Yanılmıyorsam sanki geçen yıldan daha iyiler gibi geldi bana. Birer ikişer çıta çekerek biraz çalışma alanlarını daralttım. Aldığım petekler hem polenli hemde ballı. Bir ay sonra gene kendilerine takdim edicez.
herkese saygılar