27 Şubat 2009 Cuma

27 ŞUBAT 2009


Bugün 27 şubat tv den izlediğimiz hava sıcaklığı izmir için 10 derece geçen cumartesi yani 21 Şubatta arıları ziyaret ettim. Şerbet yada kek yapma şansım yoktu. Tembel işi yaptım ve yemlikleri şekerle doldurup az miktarda su damlattım. 2 Kolonim son nefesindeymiş. Arılar hareket bile edemiyor. Bunlara sıcak suyla şerbet yapıp şırıngayla püskürttüm. Neticede biri bayağı bir canlandı. İkincisinden ümidim yoktu ama ertesi gün gidip kontrol ettim. Baktım ana sağlam görünüyor yaklaşık iki çıta ölü arı attım. Bir çıta arılı yavrulu askerli takviye yaptım. Bugün ikisi de iyi görünüyor. Bugün yaklaşık 20 kğ pudra şekerini kek yapıp verdim. Gayet iyi sarıldılar üstelik canlıydılar 10 derece olmasına rağmen arı iyi uçuyordu. Büyük abime 4 çıtalık güzel bir arı teslim ettim. İnşallah ona iyi bir aşı olur.

1 yorum:

muratakın dedi ki...

Sayın Ali Bey:
Aç kalıp ölmeyen arılar yutkunma özelliğini kaybediyor, beslenemedikleri için onlarda kısa süre sonra ölürler.
eğer yavru çıkabilirlerse kurtarırlar.
Saygılar.